niedziela, 26 czerwca 2011

Krem z filtrem

Większego rozwoju nad tematem nie będzie, zaś będzie uczulenie.
Uczulenie na kwestię filtrów. A raczej kremów z filtrem. Dzisiaj nie będzie nazw konkretnych kremów, rekomendowania producentów - będzie coś co mam nadzieję sprowokuje Was do patrzenia na krem nie przez pryzmat SPF.


Teraz uwaga - ostatnio miałam spotkanie z dermatologiem w tej sprawie. Albo raczek uczestniczyłam w spotkaniu o tej tematyce.
Jakie wnioski?
SPF, spf-em ale FILTRY stosowane w kremach chronią prze promieniowaniem UVB to promieniowanie stanowi ok 18-20% całego promieniowanie jakiego doznajemy.
Pozostałe promieniowanie to UVA - przenika przez odzież, kremy itd - nie spotkałam się z odzieżą chroniącą przed promieniami (odzieżą codzienną w Polsce - dla ścisłości).
Wskaźnikiem ograniczenia promieniowania UVA jest jako PPD.
Bardzo ważna jest zawarość wit E o takich kwestiach jak smarowanie 30 przed wyjściem chyba pisać nie muszę, nie?:)

Także zwracajcie uwagę na ochornę przed UVA i UVB ale też na ten wskaźnik PPD- jest ważniejszy niż SPF.


Odsyłam również do artykułu tam znajdziecie więcej informacji na temat całych mechanizmów - całkiem przystępnie napisanych.

4 komentarze:

  1. no witam serdecznie,na wsepie pozdrawiamy razem z Nicolką,dawno nie zagladałam,super ze piszesz o takich rzeczach bo nawet nie wiedziałam,teraz bede zwracac uwage na to co pisze na kremie:)dzięki,zapraszamy do siebie

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawdę powiedziawszy to UVA jest odpowiedzialne za raka skóry nie UVB dlatego producenci walczą o jak najwyższe PPD. Jak na razie jedna firma przekroczyła magiczną granicę 40 ba nawet osiągnęła 42 w tym roku. Co by nie mówić najważniejsza jest świadomość co się kupuje i że drogie ni znaczy dobre.

    A co do odzieży i za granicą nie ma "codziennej" odzieży chroniącej przed promieniowaniem. To co jest przypomina raczej stroje sportowe (głównie koszulki i czapeczki)i niestety z każdym praniem traci na swoich właściwościach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Sroka wręcz czekałam na Twój komentarz - Twoje jestestwo przyświecało mi poniekąd podczas pisania tego wpisu:) Cieszę się, że tu zaglądasz:)
    Proszę w imieniu swoim i innych Mam abyś podzieliła się z Nami, która firma przekroczyła magiczną granicę?
    Nie w ramach reklamy co w ramach ułatwienia:)

    OdpowiedzUsuń
  4. A proszę bardzo mogę zdradzić :) to koncern L'oreal niestety tylko w ich marce La Roche-Posay. Takie wysoki wskaźnik mają tylko w dwóch produktach Anthelios XL SPF 50+ Krem do twarzy i Anthelios XL SPF 50+ Lekki fluid do twarzy. Przy czym na ich stronie tylko krem ma taką ochronę, ja zaś widziałam na "żywo" ten fluid i tam w opisie stoi, że ma PPD 42. Reszta ich produktów z LRP i Biodermy też jest warta uwagi bo PPD i tak mają wyższe niż konkurencja z tej półki cenowej.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!